terugkomweek slowakije - Reisverslag uit Haren, Nederland van uitwisseling Poprad - WaarBenJij.nu terugkomweek slowakije - Reisverslag uit Haren, Nederland van uitwisseling Poprad - WaarBenJij.nu

terugkomweek slowakije

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg uitwisseling

05 Juni 2018 | Nederland, Haren

In de week van 3 t/m 8 juni zijn de leerlingen uit Poprad met hun begeleiders te gast in Nederland.
Aankomst was zondagmiddag 13u. Er waren enkele dagen voor aankomst nog verschillende wissels gemeld. Gelukkig was er voor iedereen toch weer een plekje gevonden. Na aankomst werden de Nederlandse en Slowaakse herenigt. Binnen een paar minuten was iedereen vertrokken. Hieronder een verslagje van een leerling over de eerste dag.
Zondag
Zondag 3 juni verwachtten wij de uitwisselingen uit Poprad, Slowakije tussen 12.00 en 13.00. Ik heb tot een uurtje of 10 uitgeslapen. We kregen ongeveer een uurtje van te voren, van Petra via de app, te horen dat de uitwisselingen zouden arriveren om 12.45. Dit was voor mij het moment dat ik super enthousiast, maar tegelijkertijd nerveus werd. Voor mij is de uitwisseling in Nederland een ander geval. Ik kreeg namelijk een andere uitwisseling, dan dat ik in Slowakije toentertijd had. Ik stond klaar voor de ingang van de bus, wachtend op mijn nieuwe uitwisseling. Toen ze eenmaal uit de bus kwam gaf ze mij een dikke knuffel, we hadden gelijk een klik. Eenmaal thuis had mijn moeder een lekkere simpele lunch klaargemaakt: kippensoepje met ovenbroodjes om zelf te beleggen. Mijn uitwisseling had flinke trek na de slopende reis, dus ze genoot enorm van de lunch. We hebben een uurtje of 2 thuis gespendeerd toen we besloten naar Groningen te gaan. Hier waren meerdere leerlingen. Zowel vrienden van haar als van mij. We zijn even wezen shoppen en we hebben vervolgens avond gegeten bij een pizzeria in de Herestraat, Groningen. Later op de avond zijn we naar het voetbalveld in Haren gegaan. Hier was een grote vriendengroep aan leerlingen, tevens weer zowel Slowaken als Nederlanders. Ik vermoed dat ze het toen echt enorm naar haar zin had. We gingen rond een uurtje of 12 uur ’s nachts naar huis. Mijn uitwisseling en ik roken allebei, dus ik vroeg haar of ze nog met mij even op het dak zou willen zitten, sterren kijken en kletsen. We hebben erg diepgaande gesprekken gehad over elkaar. En we hebben zelfs een vallende ster gezien, de eerste keer dat ik een vallende ster zag. Het was een mooie afsluiter van de dag!
Merel Janssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Haren

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2018

vrijdag, uitzwaaien

09 Juni 2018

donderdag, Schiermonnikoog

09 Juni 2018

woensdag, Groningen

05 Juni 2018

dinsdag

05 Juni 2018

maandag
uitwisseling

Uitwisselingsweek met leerlingen van klas 4 van het Harens Lyceum met een SPSPP in Poprad Slowakije.

Actief sinds 30 Sept. 2017
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 9998

Voorgaande reizen:

30 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: